Развој модела завршног испита |
![]() |
![]() |
![]() |
РАЗВОЈ МОДЕЛА ЗАВРШНОГ ИСПИТА (Процес развоја завршног испита – од прелазног ка коначном моделу)
1. Модел испита за школску 2010/2011. годину Прва генерација ученика који су учили по новим наставним програмима је у јуну 2011. године полагала завршни испит који је имао следеће карактеристике: - испит се састојао од два предмета: српског односно матерњег језика и математике - тестови су се састојали из 50% потпуно познатих задатака, претходно објављених у збиркама задатака, 25% делимично познатих задатака насталих делимичном изменом задатака објављених у збиркама и 25% непознатих задатака, који нису објављени у збиркама задатака али су засновани на образовним стандардима за крај основног образовања.
2. Модел испита за школску 2011/2012. годину Друга генерација ученика која је полагала завршни испит такође је полагала испит из два предмета: српског односно матерњег језика и математике, са следећим модификацијама: тестови су садржавали 25% потпуно познатих задатака, претходно објављених у збиркама задатака, 25% делимично познатих задатака насталих делимичном изменом задатака који су објављени у збиркама задатака и 50% задатака чији садржаји и решења нису садржани у збирци.
3. Модел испита за школску 2012/2013. годину Трећа генерација која је полагала завршни испит такође је полагала два теста, из српског односно матерњег језика и математике, са следећим модификацијама: 25% делимично познатих задатака насталих делимичном изменом задатака који су објављени у збиркама задатака и 75% потпуно непознатих задатака. Познатих задатака неће бити.
4. Модел испита за школску 2013/2014. годину (коначни модел) Коначни модел завршног испита примењује се од школске 2013/2014. године. Завршни испит има следећу структуру и садржај: Испит се састојати из три теста – из српског, односно матерњег језика, математике и комбинованог теста из науке који укључује историју, географију, билогију, физику и хемију. Заступљеност појединачних предмета у комбинованом тесту (број или проценат задатака) биће структуирана према проценту заступљености у наставном плану од петог до осмог разреда. Тестови за завршни испит састојаће се само од непознатих задатака.
Списак образовних стандарда односно знања и компетенција који ће се испитивати потпуно непознатим задацима објављен школске 2012/2013. године. Збирке задатака припрема Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања.
|