Стандарди за крај II циклуса |
![]() |
![]() |
![]() |
OСНОВНА ШКОЛА ''УЧИТЕЉ ТАСА'' НИШ ШКОЛСКИ ПРОГРАМ ЗА ДРУГИ ЦИКЛУС ОСНОВНОГ ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА Од школске 2017/2018. године
ОПШТИ ИСХОДИ И СТАНДАРДИ ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА Општи исходи образовања и васпитања резултат су целокупног процеса образовања и васпитања којим се oбезбеђује да деца, ученици и одрасли стекну знања, вештине и вредносне ставове кojи ће допринети њиховом развоју и успеху, развоју и успеху њихових породица, заједнице и друштва у целини. Систем образовања и васпитања мора да обезбеди све услове да деца, ученици и одрасли постижу опште исходе, односно буду оспособљени да:
2а) овладају знањима и вештинама потребним за наставак школовања и укључивање у свет рада;
Oстваривање општих исхода образовања и васпитања обезбеђује се укупним образовно-васпитним процесом на свим нивоима образовања, кроз све облике, начине и садржаје рада. Стандарди образовања и васпитања обухватају:
Стандарди постигнућа јесу скуп исхода образовања и васпитања који се односе на сваки ниво, циклус, врсту образовања, образовни профил, разред, предмет, односно модул. Општи стандарди постигнућа – образовни стандарди за крај обавезног образовања за Српски језик садржe стандарде постигнућа за области: Вештина читања и разумевање прочитаног, Писано изражавање, Граматика, лексика, народни и књижевни језик и Књижевност. У оквиру сваке области описани су захтеви на три нивоа.
*У стандарде су укључени и они који приликом доношења ПРАВИЛНИК О ОПШТИМ СТАНДАРДИМА ПОСТИГНУЋА - ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ ЗА КРАЈ ОБАВЕЗНОГ ОБРАЗОВАЊА ("Сл. гласник РС - Просветни гласник", бр. 5/2010 )нису испитани. Они су обележени звездицом.
Општи стандарди постигнућа – образовни стандарди за крај обавезног образовања за Ликовну културу садржe стандарде постигнућа за области:.Медији, материјали и технике визуелних уметности, Елементи, принципи и садржаји (теме, мотиви, идеје, . . ) визуелних уметности и Улога, развој и различитост визуелних уметности У оквиру сваке области описани су захтеви на три нивоа.
*Стандарди ЛК.1.1.3. и ЛК.1.2.3. се понављају. Они припадају и остварују се и у првој (1. Медији, материјали и технике визуелних уметности) и у другој области (2. Елементи, принципи и садржаји визуелних уметности). Разлог за такво понављање проистиче из специфичне, синтетичке природе учења у оквиру предмета Ликовна култура. Такође, у складу је са активностима које се спроводе на часу у оквиру којих се увек прожимају садржаји из различитих области. *Стандарди ЛК.2.1.2. и ЛК.2.2.2. се понављају. Они припадају и остварују се и у првој (1. Медији, материјали и технике визуелних уметности) и у другој области (2. Елементи, принципи и садржаји визуелних уметности). Разлог за такво понављање проистиче из специфичне, синтетичке природе учења у оквиру предмета Ликовна култура. Такође, у складу је са активностима које се спроводе на часу у оквиру којих се увек прожимају садржаји из различитих области. *Стандарди ЛК.3.1.2. и ЛК.3.2.1. се понављају. Они припадају и остварују се и у првој (1. Медији, материјали и технике визуелних уметности) и у другој области (2. Елементи, принципи и садржаји визуелних уметности). Разлог за такво понављање проистиче из специфичне, синтетичке природе учења у оквиру предмета Ликовна култура. Такође, у складу је са активностима које се спроводе на часу у оквиру којих се увек прожимају садржаји из различитих области
Општи стандарди постигнућа – образовни стандарди за крај обавезног образовања за Музичка култура садржe стандарде постигнућа за области:.Знање и разумевање, Слушање музике, Музичко извођење и Музичко стваралаштво. У оквиру сваке области описани су захтеви на три нивоа.
Општи стандарди постигнућа – образовни стандарди за крај обавезног образовања за Математику садржe стандарде постигнућа за области: Бројеви и операције са њима,Алгебра и функције, Геометрија, Мерење и Обрада података. У оквиру сваке области описани су захтеви на три нивоа.
Општи стандарди постигнућа – образовни стандарди за крај обавезног образовања за Биологија садржe стандарде постигнућа за области:Особине живих бића, Јединство грађе и функције као основа живота, Наслеђивање и еволуција, Живот у екосистему, Човек и здравље и Посматрање, мерење и експеримент. Образовне стандарде из области Посматрање, мерење и експеримент моћи ће да остваре само оне школе које су адекватно опремљене. У оквиру сваке области описани су захтеви на три нивоа.
Општи стандарди постигнућа – образовни стандарди за крај обавезног образовања за Географију садржe стандарде постигнућа за области: Географске вештине, Физичка географија, Друштвена географија и Регионална географија. У оквиру сваке области описани су захтеви на три нивоа.
Општи стандарди постигнућа – образовни стандарди за крај обавезног образовања за Историју садржe стандарде постигнућа за области: Историјско знање и Истраживање и тумачење историје. У оквиру сваке области описани су захтеви на три нивоа.
Општи стандарди постигнућа – образовни стандарди за крај обавезног образовања за Хемија садржe стандарде постигнућа за области:.Општа хемија, Неорганска хемија, Органска хемија, Биохемија и Хемија животне средине. У оквиру сваке области описани су захтеви на три нивоа.
Општи стандарди постигнућа – образовни стандарди за крај обавезног образовања за Експеримент као заједничку област за предмете природних наука Биологију, Физику и Хемију. У оквиру сваке области описани су захтеви на три нивоа.
Општи стандарди постигнућа – образовни стандарди за крај обавезног образовања за Физичко васпитање садржe стандарде постигнућа за области:. Оспособљеност у вештинама, Знања о физичком вежбању и физичком васпитању, Вредновање физичког вежбања и физичког васпитања од стране ученика. Област Оспособљеност у вештинама чине савладани садржаји програма Физичког васпитања у Спортским играма (кошарка, одбојка, рукомет или фудбал), Атлетици (трчање, скокови, бацање), Вежбама на справама и тлу (тло, прескок, греда, двовисински разбој, кругови, коњ са хватаљкама, вратило, разбој), Плесу, Ритмичкој гимнастици, Пливању, Вежбама обликовања и Стоном тенису. Област Знања о физичком вежбању и физичком васпитању чине појмови који се користе у физичком вежбању, знања о основним принципима вежбања и правила спортских игара и индивидуалних спортова. Област Вредновање физичког вежбања и физичког васпитања од стране ученика чине уверења, ставови и вредности које ученик поседује на крају основног образовања о физичком вежбању и Физичком васпитању. Стандардима нису обухваћени ученици са посебним потребама, као ни ученици који су делимично ослобођени појединих активности из здравствених разлога. У оба случаја наставник врши проверу стандарда у области Оспособљеност у вештинама према могућностима ученика. Напомена: у нашем систему физичког васпитања значајно место заузима развој моторичких способности, али ова област није обухваћена стандардима. За то је неопходно извршити посебно истраживање са већим бројем тестова, од којих би се формирала национална батерија тестова.У оквиру сваке области описани су захтеви на три нивоа.
|