Osnovna Škola "Učitelj Tasa", Niš

Home Школа О школи Produženi boravak
Produženi boravak PDF Štampa El. pošta
Pre ili posle redovne nastave (u zavisnosti od smene) organizuje se produženi boravak u školi za učenike prvog i drugog razreda osnovne škole. Boravak i rad u školi prema ovakvom obliku organizuje se od 7 do 16 časova (ukupno 9 sati boravka u školi).
Trudimo se da budemo među najboljima

Grupa učenika-polaznika produženog boravka može se organizovati različito:

  • grupe učenika istog razreda i odeljenja (heterogene grupe učenika koje se prave po principu pripadnosti odeljenju – tzv. celodnevna nastava)
  • grupe učenika istog razreda, ali različitih odeljenja (homogene grupe sastavljene po principu mogućnosti i potreba dece, njihovog nivoi napredovanja i tempa kojim mogu da prate rad)

Produženi boravak u našoj školi ortanizuje se po drugom od dva navedena modela rada (grupe učenika istog razreda, ali različitih odeljenja). Formiramo dve ili tri grupe učenika (u zavisnosti od broja učenika prijavljenih za grupu produženog boravka u školi). Kriterijumi za formiranje grupa su individualne potrebe učenika (tempo rada, nivo usvojenog znanja, specifične karakteristike ličnosti deteta itd. ), ili formiramo grupe po principu pripadnosti odeljenju. Učitelji rade sa svim grupama po principu rada predmetne nastave, odnosno svako od učitelja organizuje jednu aktivnost dnevno koju implementira. Tako, jedan učitelj provodi određeno vreme sa svakom grupom u izradi domaćih zadataka i utvrđivanju gradiva koje se usvaja u redovnoj nastavi, drugi učitelj provodi određeno vreme sa svakom grupom u radu na razvijanju kreativnog izražaja, a treći učitelj provodi određeno vreme sa svakom grupom u radu na razvijanju moralno-vaspitnog i informativnog područja kod učenika.

Učitelji koji rade u redovnoj nastavi svakodnevno dogovaraju i usklađuju svoje aktivnosti s učiteljem iz produženog boravka. U cilju upoznavanja dece, kao i rešavanja pedagoških situacija učitelji/ce iz produženog boravka su upućene na kontinuiranu saradnju sa pedagogom/psihologom/sociologom škole.

Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su sa opštim ciljevima osnovnog obrazovanja

  1. Omogućiti detetu kvalitetan program i otkriti njegove/njene pune potencijale kao jedinstvene osobe
  2. Omogućiti detetu njegov/njen razvoj kao socijalnog bića kroz život i saradnju sa ostalima kako bi doprinela/doprineo dobru u društvu
  3. Pripremiti dete za dalje obrazovanje i celoživotno učenje

Ključna područja razvoja su:

1.       Harmoničan razvoj tela i duše

2.       Lakoća procesa socijalizacije i komunikacije

3.       Utemeljenje osnove jezičke komunikacije

4.       Utemeljenje osnova matematičke, logičke i naučno-tehnološke pismenosti

5.       Kulturno-umetničko područje razvoja

6.       Igre, sport i rekreacija

 

USLOVI ZA IZVOĐENJE PROGRAMA

Program rada u produženom boravku realizujea se u svim raspoloživim prostorijama u školi, uključujući i sportsku salu i školsko dvorište.

Nastavni proces odvija se u učionici, a program rada produženog boravka se ostvaruje u prostorijama koje su prilagođene i opremljene isključivo za ostvarivanje rada produženog boravka.

Tokom boravka u školi učenicima je  osiguran doručak, jedan kuvani topli obrok i užinu. Kako bi se učenicima omogućilo, a učiteljima olakšalo usvajanje pravila ponašanja za vreme obroka,  terpezarija je estetski uređena i prikladno opremljena.

Prostori u kojima će učenici provoditi veći deo dana su svetli, dovoljno veliki, opremljeni audio-vizualnom opremom, didaktičkim pomagalima, malom priručnom bibliotekom i računarima.

Za raznovrsne učeničke aktivnosti osiguran je materijala (papiri, bojice…)

Usvajanje higijenskih navika zahteva dovoljnu količinu sapuna i papira kao i umivaonik za pranje ruku (koji je odvojen od sanitarnog čvora).

U opremanju prostora uključeni su i roditelji (obezbeđuju sredstva za opremanje prostorija i nabavku sredstava).

 

GODIŠNJI PLAN PRATEĆIH AKTIVNOSTI PO PODRUČJIMA (OKVIRNI KURIKULUM)

Prateće aktivnosti se realiziraju u periodu slobodnog vremena.

         Prateće aktivnosti su tematski podeljene u pet grupa:

§  Mala škola velikih stvari

§  Olovka piše srcem

§  Šaram - stvaram

§  Pevam, plešem, glumim

§  Igre bez granica

               

         Mala škola velikih stvari je oblast koja obuhvata učenje o socijalnim i kulturnim tekovinama, istorijskim i naučnim činjenicama, o ekologiji i ekosistemu naše planete, ali i dalje. Učimo o poželjnim i nepoželjnim oblicima ponašanja, o odnosima sa sobom i okruženjem, o načinima komunikacije, o tradiciji i modernizaciji, o obevezama koje nosi naše prisustvo na planeti i posledicama neodgovornog ponašanja  itd. Isto tako, učimo osnove lepog ponašanja, pravilima, obavezama, emocijama...

 

         Olovka piše srcem je oblast koja ima za cilj da pomogne učeniku da savlada teme propisane školskim planom i programom, ali i da proširi njegovo literarno znanje. Kroz ovu aktivnost učenici će razviti sposobnost govornog izražaja, komunikacijske sposobnosti, razvijanje sposobnosti za emocionalni doživljaj i razumevanje književnog izražaja, učenje novih termina (bogaćenje rečnika).

 

         Šaram - stvaram je likovno-vajarska sekcija. Uz pomoć oblika i boja do umetničkog izražaja.

 

         Pevam, plešem, glumim je muzička-dramska sekcija. Ritam, pokret, zvuk, glas su elementi koje će deca koristiti u malim muzičkim i dramskim radionicama.

 

         Igre bez granica je aktivnost proistekla iz potrebe dece za igrom i rekreacijom. Igre doprinose njihovom motoričkom idividualnom razvoju, razvoju drugarstva i načina komunikacije.

 

         Napomena : U rasporedu pratećih aktivnosti pominju se video projekcije i prezentacije. Sadržaj ovih projekcija i prezentacija usaglašen je sa vaspitno-obrazovnim načelima.

 

 

         RASPORED ČASOVA PRATEĆIH AKTIVNOSTI

 

Ponedeljak

Utorak

Sreda

Četvrtak

Petak

Igre bez granica

Igre bez granica

Igre bez granica

Igre bez granica

Igre bez granica

Olovka piše srcem

Mala škola velikih stvari

Video projekcije i prezentacije

Mala škola velikih stvari

Šaram - stvaram

Šaram - stvaram

Aktivnost po izboru učenika

Pevam, plešem, glumim

Aktivnost po izboru učenika

 

Dnevni režim rada produženog boravka

 

      KADA  JE NASTAVA PRE PODNE

 

0700-0740         jutarnje prihvatanje učenika, higijenska priprema za doručak i doručak

0740-0745      odvođenje učenika na nastavu

0745-1110    boravak učenika na redovnoj nastavi

1115-1130    higijena i priprema za ručak

1130-1145    ručak

1200-1300    rekreacija i boravak na vazduhu

1305-1600    samostalan rad učenika i izrada domaćih zadataka, realizacija neke od pratećih aktivnosti, higijenska priprema za užinu i užina, organizovano slobodno vreme

 

 

KADA JE NASTAVA POPODNE

 

0700-0740         jutarnje prihvatanje učenika, higijenska priprema za doručak

0745-0810      doručak

0815-1100    jutarnja gimnastika, samostalan rad učenika i izrada domaćih zadataka, higijenska priprema za užinu i užina, realizacija neke od pratećih aktivnosti , organizovano slobodno vreme

1115-1155    higijenska priprema za ručak i ručak

1200-1210    odvođenje učenika na nastavu

 

Za više informacija o radu produženog boravka možete kontaktirati učitelje produženog boravka.

Trenutni folder: planovi